Silniki 2011 już w Seatach
Jak informuje producent samochodów SEAT, w czerwcu rozpoczęto produkcję aut z roku modelowego 2011. Wraz nowym rokiem modelowym zostały wprowadzone do oferty nowe, bardziej zaawansowane technologicznie silniki.
Silniki w technologii TSI
Nowe, wykonane w technologii TSI, jednostki benzynowe, posiadają wtrysk bezpośredni oraz doładowanie, zapewniając wysoki maksymalny moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu jednostki TSI godzą ze sobą możliwość zarówno jazdy ekonomicznej jak i bardzo dynamicznej, w zależności od stylu jazdy.
Nowością nie występująca dotąd w ofercie SEAT-a jest jedna z najnowszych jednostek napędowych w Grupie Volkswagena, silnik 1.8 TSI o mocy maksymalnej 120 KM, a więc słabsza wersja 160-konnego silnika 1.8 TSI. W Polsce 120-konna jednostka będzie dostępna we wrześniu w modelach Exeo i Exeo ST.
60-konny silnik także w Polsce
Wraz z nowym rokiem modelowym na polski rynek zostaje wprowadzony nowy 60-konny, wolno ssący silnik benzynowy 1.2. Bazuje on na znanej jednostce 1.2 HTP o mocy 70 KM. Silnik będzie dostępny w modelach SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza.
Jednostki napędowe TDI Common Rail
We wszystkich jednostkach wysokoprężnych oferowanych we wszystkich modelach SEAT-a w Polsce wprowadzono technologię Common Rail i wtrysku bezpośredniego. Dotąd technologia Common Rail obecna była w gamie SEAT-a m.in. w modelach Exeo i Exeo ST oraz wybranych wersjach pozostałych modeli. Wśród nowych jednostek TDI CR, warto zwrócić uwagę na większy wybór wersji silników 1.6 TDI CR obecnych w modelach Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Altea i Altea XL oraz jednostki 2.0 TDI CR obecnej w modalach Leon, Altea, Altea XL, Exeo i Exeo ST.
Więcej skrzyń automatycznych
Wraz z wprowadzeniem nowej oferty, SEAT oferuje także większą dostępność skrzyni DSG. Ta znana i bardzo ceniona skrzynia teraz będzie dostępna w szerszej gamie modeli: w zależności od silnika 6-biegową lub 7-biegową skrzynię DSG nadal można zamówić w połączeniu z silnikami 2.0 TDI CR (140 KM), 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (211 KM), ale także w połączeniu z silnikami 1.6 TDI CR w wersji 105-konnej w przypadku SEAT-ów Ibiza, Ibiza SC i Ibiza ST oraz od końca września z jednostką 1.2 TSI.
Nowością wśród skrzyń biegów w polskiej ofercie SEAT-a będzie bezstopniowa skrzynia automatyczna Multitronic, która będzie dostępna na jesieni w modelach SEAT Exeo 2.0 TSI (200 KM).
Poniżej pełne zestawienie tylko nowych silników oferowanych na polskim rynku:
SEAT Leon:
1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0TSI 265KM
2.0CR 140KM (od 40 tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40 tyg.)
SEAT Exeo:
1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM
2.0TSI 200 Multitronic (od 36 tyg.)
SEAT Exeo ST:
1.8TSI 120KM (od 36 tyg.)
1.8TSI 160KM
2.0CR 120KM
SEAT Altea:
1.2TSI 105KM
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)
SEAT Altea XL:
1.6CR 105KM
1.6CR 105KM DSG
2.0CR 140KM (od 40tyg.)
2.0CR 140KM DSG (od 40tyg.)
SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza:
1.2 60KM
1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)
SEAT Ibiza ST:
1.6CR 90KM
1.6CR 105KM
1.2CR 75KM
1.2TSI 105KM (od 36 tyg.)
1.2TSI 105KM DSG (od 38tyg.)
Seat