Nowe Audi A6 Avant 2011
Audi po raz kolejny wskazuje drogę innym – nowe A6 Avant, jak twierdzi producent, jest trendsetterem w Business Class. Z nadwoziem o lekkiej konstrukcji i wieloma innowacjami sportowy i komfortowy Avant szóstej generacji będzie z pewnością kontynuował historię sukcesu tego modelu.
Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Na życzenie Audi montuje przednie i tylne światła w fascynującej zarówno pod względem technicznym jak i optycznym technologii LED. Dla reflektorów ksenonowych „plus” można wybrać także funkcję adaptive light.
Najważniejsze dane nowego Audi A6 Avant 2011:
Nadwozie
– Długość 4,93 metra, rozstaw osi 2,91 metra
– Innowacyjna koncepcja nadwozia, wiele komponentów wykonanych z aluminium
– Reflektory ksenonowe „plus” i diodowe oraz jako opcja adaptive light
– Bagażnik o pojemności od 565 do 1.680 litrów, na życzenie z automatycznie otwieraną pokrywą sterowaną czujnikiem oraz elektrycznie zasuwaną osłoną
Wnętrze
– Bardzo przestronne wnętrze o komfortowym charakterze
– Bogate wyposażenie seryjne, szeroki wybór opcji z klasy samochodów luksusowych
– Na życzenie dostępny wyświetlacz head-up, nastrojowe oświetlenie i przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu
Napęd
– W momencie wprowadzania na rynek dwa silniki benzynowe i trzy TDI, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa
– 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM), średnie spalanie tylko 5,0 litrów na 100 km
– Nieco później pojawi się nowy, sportowy 3.0 TDI z doładowaniem biturbo o mocy 230 kW (313 KM)
– Przekładnia manualna, multitronic, tiptronic lub S tronic
– Silniki V6 seryjnie lub opcjonalnie z napędem quattro
– Napęd quattro z samoblokującym mechanizmem różnicowym i indywidualnym dla każdego koła sterowaniem momentami, opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy
Zawieszenie
– Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie dynamiczny układ kierowniczy
– System Audi drive select z nowym trybem „efficiency” seryjny dla wszystkich silników z turbodoładowaniem
– Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension z regulowanym tłumieniem jako opcja
– ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną dla modeli z napędem na przednią oś
– Nowoczesne zawieszenie, mocne hamulce, koła o średnicy do 20 cali
Systemy wspierające kierowcę i Infotainment
– Najnowocześniejsze systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspierające kierowcę takie jak Audi pre sense, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi active lane assist, Audi side assist, asystent jazdy nocnej, wskaźnik ograniczenia prędkości i układ ułatwiający parkowanie z kamerami obserwującymi otoczenie
– Na życzenie MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym ekranem
– System nagłośnienia Bang & Olufsen Advanced Sound z 15 głośnikami jako opcja
– Pełne połączenie z Internetem, nowe usługi online i informacji o ruchu drogowym
Audi