Najmniejszy z największych BMW
Wyrazista, usportowiona i elegancka stylistyka, to główne cechy, które widac na perwszy rzut oka w nowym modelu BMW X1 xDrive. Niemiecki producent prezentuje właśnie najmniejszą z serii X wersję xDrive28i.
Nowe BMW X1 xDrive28i to pierwszy w ofercie marki model z czterocylindrowym silnikiem benzynowym i technologią BMW TwinPower Turbo. Pojazd wyposażono w niezwykle precyzyjny, bezpośredni układ wtryskowy High Precision Injection, system doładowania oparty na technologii dwukanałowej twin-scroll, podwójną stopniową regulację faz rozrządu VANOS oraz system zmiennych faz rozrządu VALVETRONIC.
Firma BMW zaplanowała debiut tego pakietu rozwiązań technologicznych w nowym modelu BMW X1 xDrive28i wraz z premierą nowej generacji dwulitrowych silników. Nowa jednostka 180 kW/245 KM oferuje wyższą moc i moment obrotowy od swego poprzednika i jednocześnie oszczędniej dysponuje paliwem oraz emituje mniej substancji szkodliwych.
Tą dwutorową poprawę widać wyraźnie, gdy spojrzymy na dane techniczne dotyczące osiągów. Od 0 do 100 km/h pojazd rozpędza się w 6,1 sekundy (automat: 6,5 sekundy), co oznacza poprawę o 0,7 sekundy (automat: 0,3 sekundy) w porównaniu z poprzednią wersją modelu, która dostępna była jedynie z przekładnią automatyczną. Jednocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU ograniczono o 16% do 7,9 litra na 100 km przy poziomie emisji CO2 o wartości 183 g/km.
Nowe BMW X1 xDrive28i standardowo wyposażono w sześciostopniową przekładnię manualną. Dostępne bez dopłaty rozwiązania technologiczne BMW EfficientDynamics obejmują m.in. system odzysku energii kinetycznej hamowania, wskaźnik optymalnej zmiany przełożeń, funkcję Auto Start-Stop oraz osprzęt silnika załączany zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem. Opcjonalnie dostępna jest również wersja z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Dzięki niezwykle wysokiej sprawności indykowanej, modele z tą skrzynią biegów gwarantują identyczne spalanie i poziom emisji co wersje z przekładnią manualną.
W skład wyposażenia standardowego nowego BMW X1 xDrive28i wchodzi układ napędu na wszystkie koła BMW xDrive, którego sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe nieustannie modyfikuje stosunek mocy przekazywanej na przednią i tylną oś pojazdu. Inteligentny napęd na wszystkie koła zespolono z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i dzięki temu reakcja na pod- i nadsterowność jest natychmiastowa. W rezultacie, na śliskich lub nieutwardzonych nawierzchniach znacznej poprawie ulega trakcja, a także zachowanie pojazdu podczas pokonywania zakrętów.
Układ xDrive zmodyfikowano pod kątem lepszej dynamiki jazdy, co przekłada się na bardziej pewne i precyzyjne prowadzenie na łuku drogi. Ponadto dostępny w opcji układ Performance Control może dodatkowo poprawić dynamikę i bezpieczeństwo jazdy dostosowując wartość momentu przekazywanego na tylną oś pojazdu do warunków panujących na drodze.
Aby jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy, od wiosny 2011 roku po raz pierwszy dla modelu BMW X1 zamówić można będzie pakiet M Sport. Opcja ta, dostępna ex works dla wszystkich wersji silnikowych, obejmuje szereg komponentów zawieszenia, nadwozia oraz wnętrza, które zostały opracowane specjalnie z myślą o tym kompaktowym modelu BMW X.
W wyposażeniu dodatkowym BMW X1 znaleźć można także m.in.: system nawigacji w wersji Business lub Professional, systemy wspomagające kierowcę, system iDrive, pakiet oświetlenia wewnętrznego, duży panoramiczny szklany dach, automatyczny układ klimatyzacji oferujący pięć różnych trybów pracy, system audio z USB i obsługą MP3, dostępne w opcji reflektory biksenonowe, z tyłu światłowodową technologię optyczną LED, asystenta świateł drogowych, czujnik deszczu oraz reflektory adaptacyjne.
Wiosną 2011 roku, wraz z pojawieniem się na rynku nowego BMW X1 xDrive28i, w tej serii modeli zadebiutuje również pakiet M Sport, który dostępny będzie dla wszystkich wersji silnikowych kompaktowego BMW X i obejmował będzie elementy zawieszenia, nadwozia i wnętrza opracowane specjalnie dla tego modelu.
BMW