SUV

Mitsubishi ASX diesel i benzyna

W polskich salonach Mitsubishi Motors debiutują właśnie 2 nowe modele Mitsubishi ASX: z benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 l. o mocy 117 KM  i z jednostką Diesla 1.8 l. o mocy 116 KM.  Producent przewiduje, że na wchodzący właśnie do sprzedaży Mitsubishi ASX z benzynowym silnikiem 1.6 MIVEC zdecyduje się aż 50% polskich klientów, wybierających ten model.

Produkowany w Japonii Mitsubishi ASX wyróżnia się wśród konkurencji dynamiczną sylwetką z pojemnym i ergonomicznym wnętrzem, wysoką jakością materiałów a także niespotykanie oszczędnym, najnowocześniejszym niskoprężnym silnikiem Diesla konstrukcji Mitsubishi. To pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

ASX powstał na płycie podłogowej Project Global- tej samej, którą wykorzystano w modelach Lancer Evolution, Outlander, Lancer Sedan i Sportback oraz Delica D:5.

Dzieląc z Outlanderem 70% komponentów, ASX ma niemal tę samą konstrukcję płyty podłogowej (z wyłączeniem tylnej podłogi, która w przypadku ASX jest nowa) oraz podwozia (zawieszenie, hamulce, system 4WD) ale zmodyfikowaną i dostosowaną do potrzeb mniejszego i lżejszego pojazdu.

Nowy silnik Diesla 1.8 DID to pionierska konstrukcja – pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

Jako najnowszy produkt pro-środowiskowej strategii firmy MMC, ASX wyposażony jest w zupełnie nowe, w całości aluminiowe, czterocylindrowe, 16-zaworowe ekologiczne jednostki wysokoprężne, spełniające rygorystyczne wymogi normy Euro 5*. Oznaczone symbolem 4N13 silniki te – wyposażone w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz bezpośredni układ wtryskowy typu Common Rail – powstały przy współpracy Mitsubishi Motors Corporation z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI).

Równocześnie, dla klientów szukających silnika benzynowego przewidziano wersję ASX z nową jednostką 1,6-litra DOHC 16v MIVEC.

W Polsce oferowanych jest 21 wersji Mitsubishi ASX z 3 silnikami (Diesel o pojemności 1.8 litra i mocy 116 lub 150 KM i benzynowy 1.6 litra o mocy 117KM) z napędem na jedną (1.8 DID MIVEC i 1.6 MIVEC) lub dwie osie (1.8 DID MIVEC).

Samochód oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. W kład jego wyposażenia wchodzi między innymi 7 poduszek powietrznych i systemy: aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania i system ostrzegania o nagłym hamowaniu.

Komfort i wyposażenie

Mitsubishi ASX w podstawowej wersji jest wyposażony w 7 poduszek bezpieczeństwa, wyżej wymienione systemy odpowiadające za bezpieczeństwo (TCL, ASC, HSA, ABS z EBD, ESS i układ wspomagania hamowania), elektroniczny immobiliser, klimatyzację z kanałami grzewczymi dla drugiego rzędu siedzeń, radio CD/MP3, wejście AUX, 4 głośniki, tylne lampy zespolone w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie z systemem zapobiegającym przycięciu, gniazdo 12V czy liczne podświetlane i chłodzone schowki, uchwyty na kubki i butelki oraz uchwyty do mocowania w przestrzeni bagażowej.

Na liście wyposażenia nowego Mitsubishi ASX znajdują się też pozycje właściwe dla aut wyższej klasy,  takie, jak reflektory ksenonowe 160° Super-HiD Wide Vision , tylna kamera parkowania, system łączności kompatybilny z technologią Bluetooth™ z wbudowanym portem USB, panoramiczny, szklany dach z oświetleniem diodowym Moonlight, system audio najwyższej klasy 710W Rockford Fosgate, wbudowany układ nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, czy system ETACS.

Europejska premiera Mitsubishi ASX odbyła się podczas tegorocznej wiosennej wystawy motoryzacyjnej w Genewie a do salonów sprzedaży na Starym Kontynencie samochód trafia latem i jesienią 2010 roku.