AMI: Prezentacja Fiata Linea
Na salonie w Lipsku odbyła się europejska premiera samochodu, mającego stanowić dużą konkurencję dla sedanów segmentu C, Fiata Linea. Jednym z jego atutów w walce w tym segmencie ma być przystępna cena.
Fiat Linea powstał we współpracy Fiata z turecką firmą Tofas należącą do koncernu Koc Holding. Z powodu dużego zainteresowania w Turcji pojazdami o nadwoziu sedan (ponad 67% sprzedawanych nowych aut w Turcji to sedany), nowy model Fiata będzie produkowany w jednej z tamtejszych fabryk w miejscowości Bursa. Roczny produkcja ma wynieść blisko 60 tys. egzemplarzy.
Samochód opiera się na rozwiązaniach z Grande Punto, świadczy o tym między innymi jego stylistyka. Kompaktowe wymiary i 500-litrowy bagażnik mają przyciągnąć klientów szczególnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Azji, szukających pakownego i rodzinnego auta za niewielkie pieniądze. Bogata lista wyposażenia opcjonalnego (możliwość montażu rozbudowanych systemów multimedialnych) ma przyciągnąć do salonów także bardziej wybrednych nabywców.
Paleta silników składa się trzech jednostek benzynowych o mocy 65,77 i 95 KM oraz czterech diesli: dwóch motorów o pojemności 1.3 l Turbo o mocy 75 i 90 KM oraz dwóch 1.9 l, 120 i 130 KM. Możliwe, ze w ofercie znajdą się także mocniejsze silniki benzynowe (1.6 i 1.8 l.), produkowane przez chińską firmę Chery Automobile związaną umową joint-venture z Fiatem.
Prezentowany na wystawie w Lipsku Fiat Linea nie zdradził jednak ostatecznego wyglądu swojego wnętrza, które w pokazanym egzemplarzu było niewykończone, choć można przypuszczać że będzie to kopia konstrukcji z Grande Punto. Od początku drugiej połowy 2007 roku Linea pojawi się w salonach sprzedaży w wielu innych krajach i nie tylko w Europie.
źródło mojeauto.pl