Nowy dostawczy Opel
Opel Movano 2010Nowy Opel Movano, zaliczany jest do segmentu pojazdów komercyjnych i oparty jest na platformie dużych vanów. Cechuje się dostępnością większej liczby wersji nadwozia niż u większości konkurentów, jego gama modeli obejmuje furgony i wersje kombi, modele do zabudowy ze standardową lub podwójną kabiną, cztery różne długości pojazdu i trzy opcje wysokości dachu. Platforma modułowa, opracowana we współpracy z Renault, dostępna jest z napędem na przednią lub tylną oś. Wersje z napędem na tylną oś można zamawiać z podwójnymi kołami tylnymi. Opel współpracuje również z licznymi autoryzowanymi firmami specjalistycznymi zajmującymi się konwersją pojazdów, aby za pośrednictwem sieci sprzedaży pojazdów komercyjnych Opla móc zaoferować jeszcze szerszy wybór opcji. Całkowitą dopuszczalną masę pojazdu podniesiono do 4,5 ton, a ładunku do 2,5 tony.
Kabina nowego Movano jest wyjątkowo wygodna i oferuje wiele praktycznych funkcji, w tym doskonałą widoczność, umiejscowienie foteli, możliwość ich różnorodnej regulacji, jak również ergonomicznie optymalną kierownicę, która zapewnia wygodę prowadzenia na dłuższych trasach.
Wszechstronne standardowe wyposażenie uzupełniają innowacyjne opcje, takie jak np. reflektory doświetlające zakręty, wielofunkcyjna podwójna kanapa ze składanym fotelem środkowym tworzącym stolik na laptop. Liczne, łatwe w dostępie schowki dopełniają obrazu wyjątkowo praktycznego wykorzystania przestrzeni w modelu Movano.
Opel Movano 2010
Przestrzeń ładunkowa różnych wersji vana to najwyższa w klasie wysokość dachu i pojemność ładunkowa, której długość dochodzi do 4,4 m, natomiast ładowność do 17 metrów sześciennych (wersja L4 z powiększoną przestrzenią ładunkową). Niskie progi i stopnie przestrzeni załadunkowej, przesuwane drzwi boczne i tylne o dużej średnicy otworów ułatwiają dostęp i pozwalają za załadunek i rozładunek dużych przedmiotów, np. europalet.
Zupełnie nowa generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych common-rail (2,3 l CDTI) zapewnia z jednej strony dynamikę pracy, a z drugiej niskie koszty eksploatacji. Gama silników obejmuje jednostki 74 kW/100 KM/285 Nm, 92 kW/125 KM/310 Nm i 110 kW/150 KM/350 Nm. Wszystkie dostępne silniki spełniają wymogi norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. W specyfikacji zgodnej z normą Euro 5 pojazd wyposażono również w filtr cząsteczek stałych. Wszystkie trzy silniki standardowo wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów, dwie mocniejsze jednostki zaś mogą być wyposażone w zautomatyzowane skrzynie Easytronic.
Nowy Opel Movano wyznacza również standardy w kategoriach ekonomii. Pojazd może się poszczycić najniższym poziomem zużycia paliwa i emisji spalin w swoim segmencie, od 7,8 l/100 km/203 g CO2/km, dlatego stanowi idealny wybór w krajach, w których opodatkowanie uzależnione jest od poziomu emisji CO2. W zależności od modelu i typu silnika bardzo niski poziom zużycia paliwa pozwala na pokonanie odległości przekraczających 1300 kilometrów.
Niskie koszty eksploatacji Movano są również wynikiem niższych kosztów obsługi i konserwacji oraz dłuższych przerw między przeglądami technicznymi.
Zaawansowane podwozie Opla Movano gwarantuje wygodę prowadzenia oraz zawieszenia pojazdu zarówno załadowanego, jak i rozładowanego. Najnowocześniejsze aktywne i pasywne układy bezpieczeństwa, w tym ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD), stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wersji tego modelu. Elektroniczny układ stabilizujący ESP stanowi również standardowe wyposażenie wszystkich modeli z napędem na tylną oś. Dostępny jest on również opcjonalnie w wersjach z napędem na przednią oś.
Sprzedaż Opla Movano rozpocznie się od wprowadzenia wersji furgon wiosną tego roku. Opel planuje wprowadzać pozostałe wersje do końca 2010 roku.
Opel