Minivan

Wreszcie nowy Sharan

Sprzedany dotychczas w ponad 600.000 egzemplarzy Volkswagen Sharan cieszy się uznaniem wielu rodzin w całej Europie.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje nowa generacja tego modelu. Wyposażony po raz pierwszy w rozsuwane drzwi w tylnej części nadwozia nowy Sharan został udoskonalony – każda śruba, każdy fragment nadwozia i wnętrza, wszystkie technologie wraz z silnikami TDI i TSI o mocy od 103 kW/140 KM do 147 kW/200 KM i przekładnią DSG są nowością w tym aucie.Sharan 2.0 TDI o mocy 140 KM uzyskuje najniższą wartość zużycia paliwa wśród wszystkich vanów tej klasy: 5,5 l/100 km.

Sharana ze zmiennym układem siedzeń EasyFold – do siedmiu miejsc siedzących – charakteryzuje najwyższa jakość, bezkompromisowe bezpieczeństwo, siedem poduszek powietrznych, automatyczne sterowanie światłami drogowymi Light Assist, reflektory bi-ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień i pozycyjnymi oraz przemyślane detale. Nowością w tej serii jest także adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC)  i automatyczne poziomowanie podwozia w zależności od obciążenia samochodu. Ten komfortowy MPV (Multi Purpose Vehicle) z wyższego segmentu B idealnie nadaje się dla rodzin z dziećmi oraz dla osób, które często podróżują służbowo i potrzebują dużo przestrzeni podczas podróży.

Właściwości jezdne nowego vana Volkswagena pod względem poziomu dynamiki i komfortu dorównują Passatowi. Elektroniczny hamulec parkingowy i udoskonalony system ułatwiający manewrowanie przy parkowaniu Park Assist (umożliwia parkowanie w lukach dłuższych od samochodu o zaledwie 0,8 metra, także na krawężniku, między drzewami oraz po raz pierwszy na świecie w vanie – na miejscach prostopadłych do kierunku jazdy) zapewniają dodatkowy komfort i bezpieczeństwo. Ogromny, elektrycznie rozsuwany dach panoramiczny oraz wydajna 3-strefowa klimatyzacja gwarantują doskonałe warunki podróżowania o każdej porze roku. Już opcja podstawowa wyposażenia wersji Trendline Sharana dysponuje takimi rozwiązaniami, jak półautomatyczna klimatyzacja (Climatic) i radio z odtwarzaczem CD (RCD 210). Jako jedyny van w swojej klasie model ten będzie dostępny z napędem na wszystkie koła (Sharan 2.0 TDI 4Motion o mocy 140 KM).

Silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI) z turbodoładowaniem Sharana są nawet o 21 procent oszczędniejsze. Dwa TSI mają moc 110 kW/150 KM i 147 kW/200 KM, natomiast TDI: 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. W połączeniu z silnikami o mocy do 170 KM włącznie montowany jest seryjnie system Start-Stop i system odzyskiwania energii (rekuperacja). Ze średnim zużyciem paliwa 5,5 litra (emisja CO2 145 g/km) osiągający prędkość maksymalną 194 km/h Sharan 2.0 TDI w wersji 140 KM ustanawia nowy rekord spalania w swoim segmencie. Imponujący jest również zasięg między tankowaniami: 1.273 kilometry przy pojemności zbiornika 70 litrów.

Oba TDI wyposażone są ponadto w katalizator SCR (SCR = selective catalytic reduction), który eliminuje tlenki azotu (NOx) i czyni Sharana, także jako turbodiesla, jednym z najczystszych vanów na świecie.

Wyraźne kontury nadwozia oraz mocno wysunięte nadkola gwarantują Sharanowi wyjątkową prezencję na drodze. Bardziej dynamiczny jest również stosunek proporcji: z wartością 4,85 metra nowy Sharan jest o 22 centymetry dłuższy od poprzednika. Zwiększyła się również szerokość (mierzona na wysokości klamek przednich drzwiach) o 9,2 centymetra i wynosi teraz 1,9 metra. Jednocześnie obniżyła się jego wysokość o 1,2 centymetra do 1,72 metra. Rezultatem są fascynująco współgrające proporcje

i zdradzający siłę ogólny wygląd. 

VW