Ekologia

Toyota Prius 2,8 l/100km

Prowadzona przez Macieja Kaczmarka hybrydowa Toyota Prius w rajdzie oszczędnościowym zorganizowanym przez PZM średnio spaliła 2,89 l benzyny na 100 km.

Całkowita długość trasy rajdu wynosiła 211 km i prowadziła przez okolice Olsztyna. Średnia prędkość przejazdu narzucona przez organizatorów – 60 km/h. Hybrydowy Prius pozostawił w pobitym polu… Toyotę Aygo 1.0 (II miejsce z wynikiem 3,4 l/100 km) oraz Nissana Qashqai (III miejsce z wynikiem 4,4 l ON/100 km). 

To już druga wygrana Priusa w rajdzie ekonomicznym. W maju bieżącego roku ten sam samochód pokonał wszystkich rywali na trasie IV Supertestu Ekonomii uzyskując wynik 3,11 l/100 km. Jak twierdzi Maciej Kaczmarek – „umiejętne korzystanie z hybrydowej technologii pozwala uzyskać zaskakujące rezultaty w dziedzinie oszczędności paliwa”.

Startujący w obu tych rajdach Prius jest całkowicie seryjną konstrukcją.

Napęd hybrydowy wykorzystuje i łączy pracę dwóch typów silników: spalinowego oraz elektrycznego. Dzięki zaawansowanej technologii pozwala uzyskać ogromny spadek emisji spalin oraz zmniejszenie zużycia paliwa przy zachowaniu dobrych osiągów drogowych.

Dzięki pięciodrzwiowemu nadwoziu (typu liftback) Prius zapewnia komfortowe warunki podróży dla 4-5 osób. Jednocześnie jest pierwszym seryjnym autem hybrydowym dostępnym już od 10 lat w Europie (obecnie w salonach Toyoty oferowana jest druga generacja tego modelu).

źródło motoportal.pl