Ekologia

Rozwój technologii hybrydowych

Toyota Motor Corporation (TMC) i Mazda Motor Corporation podpisały porozumienie w sprawie dostaw licencyjnych technologii hybrydowej stosowanej w modelu Toyota Prius.

Mazda zawierając takie porozumienie planuje połączenie układu hybrydowego ze swoim silnikiem nowej generacji SKY, który jest jeszcze w fazie rozwoju i opracowanie oraz produkcję pojazdu hybrydowego w Japonii. Sprzedaż tego modelu  na rynku japońskim rozpocznie się w 2013 r.

Ważnym krokiem Toyoty w kierunku minimalizacji zagrożeń dla środowiska naturalnego było rozpoczęcie w roku 1997 sprzedaży modelu Prius, pierwszego na świecie samochodu hybrydowego produkowanego na skalę masową. Od tego czasu klienci w ponad 70 krajach nabyli ponad 2,3 miliona wyprodukowanych przez TMC pojazdów hybrydowych.

TMC jest świadoma korzyści dla otoczenia, jakie niesie ze sobą popularyzacja przyjaznej dla środowiska technologii hybrydowej i ogłosiła, że będzie rozpatrywać wnioski innych firm o jej udostępnienie.

W oparciu o długoterminową wizję rozwoju technologii, zawartą w koncepcji „zrównoważonego Zoom-Zoom”, do 2015 roku Mazda zamierza zmniejszyć średnie zużycie paliwa swoich samochodów sprzedawanych na całym świecie o 30% w porównaniu do poziomu z roku 2008. Aby zapewnić swoim klientom przyjemność z jazdy oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska, Mazda wdraża strategię Building Block Strategy. W ramach tej strategii Mazda będzie rozwijać podstawowe aspekty – w tym silniki, skrzynie biegów i ograniczenie masy samochodów – a następnie stopniowo wprowadzać rozwiązania elektryczne, takie jak wyłączanie silnika na postoju, hamowanie z odzyskiem energii oraz systemy hybrydowe.

W ramach tego partnerstwa obie firmy dążą do zaoferowania jak największej liczbie użytkowników technologii i produktów przyjaznych dla środowiska naturalnego.

Mazda