Ekologia

Renault Clio III na bioetanol

Rodzina silników modeli Clio III powiększona została o jednostkę zasilaną bioetanolem E85, powstałą na bazie 16-zaworowego silnika o pojemności 1.2 l. Dzięki wprowadzeniu zmian w zbiorniku paliwa, układzie wtrysku i w komorze spalania teraz będzie napędzany bez żadnych problemów biopaliwem.

Nowa jednostka po modyfikacjach spełnia wszystkie trzy kryteria przyznawania znaku Renault eco²: 

– Poziom emisji nie przekracza 140g CO2 na kilometr, a silnik jest napędzany biopaliwem (bioetanolem E85). Montowany w modelu Clio III silnik 1.2 16V E85 emituje 139g CO2/km i zużywa 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.

– Jednostka jest produkowana w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001. Jest on przyznawany fabrykom, które systematycznie zmniejszają zużycie wody i energii elektrycznej, obniżają emisję hałasu, zmniejszają ilość wytwarzanych odpadów stałych i płynnych oraz emisję szkodliwych substancji.

– Po wycofaniu z eksploatacji 95% samochodu może zostać poddane recyclingowi, a ponadto co najmniej 5% jego elementów zostało wykonanych z tworzyw pochodzących z odzysku.

Dzięki niewielkim kosztom przystosowania silników do zasilania biopaliwem, a także ze względu na ekologiczność i inne walory tego rodzaju paliw, takie przemiany w motoryzacji stanowią jedno z najskuteczniejszych rozwiązań zmniejszających emisję CO2.

Renault wspiera stosowanie biopaliw i produkuje coraz więcej takich modeli. Znanymi są Renault Trafic i Master napędzane biodieslem B30, Renault Megane na bioetanol E85. Ceny takich aut są nieznacznie większe lub na tym samym poziomie co aut zasilanych konwencjonalnymi paliwami.

 źródło Mototarget