Ekologiczny Citroen C-Cactus
C-Cactus stanowi nową koncepcję samochodu, którą Citroen zaprezentuje po raz pierwszy podczas Salonu we Frankfurcie.
C-Cactus jest samochodem ekologicznym. Jego konstrukcja opiera się w znacznym stopniu na materiałach odzyskiwanych oraz podlegających recyklingowi. Na wzór rodzaju rośliny, do którego nawiązuje jego nazwa, zużywa mało paliwa. Dzięki hybrydowemu układowi napędu HDi i małemu ciężarowi własnemu wynoszącemu 1180 kg zużycie paliwa wynosi 2,9 l /100 km, a poziom emisji CO2 78 g/km.
Citroen C-Cactus nie kosztuje więcej niż rodzinne samochody klasy średniej. Tak niskie koszty produkcji wynikają z zastosowania nowych surowców oraz racjonalizacji na etapie projektowania, polegającej na zmniejszeniu liczby stosowanych części. Na wnętrze C-Cactusa składa się niewiele ponad 200 części, czyli prawie dwukrotnie mniej w porównaniu do tradycyjnego samochodu tej samej wielkości.
Przykładem uproszczenia konstrukcji jest zderzak przedni ze światłami i logo marki, który został powtórzony w dolnym pasie klapy tylnej.
Komfort pasażerów jest tutaj na dosyć wysokim poziomie. C-Cactus oferuje przestronność porównywalną z modelami rodzinnymi (długość 4,2 m, szerokość 1,8 m) oraz liczne elementy wyposażenia, takie jak automatyczna klimatyzacja, wysokiej klasy system audio, panoramiczny, przeszklony dach oraz ogranicznik i regulator prędkości.

Centralna konsola zawiera głośniki, funkcje sterowania skrzyni biegów oraz ekran dotykowy obsługujący komputer pokładowy, system nawigacji oraz regulację klimatyzacji. Przełączniki kierunkowskazów, świateł, wycieraczek, radary parkowania oraz ogranicznik/regulator prędkości znajdują się na nieruchomej piaście kierownicy, podobnie jak prędkościomierz, wskaźniki świetlne kierunkowskazów i świateł oraz wskaźniki alarmowe.
Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu łączącemu wysokoprężny silnik termiczny HDi o mocy 70 KM DIN wyposażony w filtr cząstek stałych z silnikiem elektrycznym, dającym dodatkową moc wynoszącą 30 KM DIN, C-Cactus wykazuje zużycie paliwa 2,9 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 78 g/km w cyklu mieszanym. W cyklu miejskim tryb pracy ZEV (Zero Emission Vehicle) umożliwia jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym, którego dodatkową zaletą jest cicha praca. Na trasach wymagających często następujących po sobie przyspieszeń i hamowań hybrydowy napęd umożliwia ograniczenie zużycia paliwa poprzez jednoczesne wykorzystanie obydwu źródeł energii.
źródło motoportal.pl