Prędkość zabija. Włącz myślenie
1 kwietnia br. rozpoczął się kolejny etap kampanii społecznej „Prędkość zabija. Włącz myślenie„, którą realizuje Ministerstwo Infrastruktury – Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kampania jest prowadzona w stacjach telewizyjnych, na portalach internetowych oraz prezentowana na tyłach autobusów w siedmiu największych miastach Polski. Priorytetem kampanii jest zbudowanie społecznego ruchu nieakceptacji nadmiernej prędkości, a także wywołanie publicznej dyskusji, co robić, aby spadek liczby wypadków drogowych był tendencją stałą. Kampania potrwa do 6 maja br.
W stacjach telewizyjnych będzie emitowany 10-sekundowy spot o nazwie „GPS”. Na podstawie analizy przeprowadzonej przez dom mediowy wybrano stacje telewizyjne o najwyższych udziałach w oglądalności w grupie docelowej 18-49 lat, czyli m.in. TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVP Info, Polsat News, TVN24, TVN Warszawa oraz kanały tematyczne. Termin emisji jest związany z przedświątecznym okresem zwiększonego ruchu na polskich drogach, a także wyjazdów i powrotów z długiego weekendu majowego.
Niestandardowa reklama zewnętrzna na tyłach autobusów w największych miastach w Polsce będzie prezentowana przez miesiąc: od 1 do 30 kwietnia br. Na 52 autobusach w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Krakowie i Wrocławiu, będzie można zobaczyć plakat nawiązujący do hasła kampanii.
Kampania „Prędkość zabija. Włącz myślenie” będzie także silnie zaakcentowana w Internecie. Ekspozycja kampanii w kanale internetowym odbędzie się w dniach 1 kwietnia – 6 maja br. Zasięg to 600 serwisów www skierowanych do grupy docelowej, tj., kierowców w wieku 18-49 lat, w tym serwisy motoryzacyjne i społecznościowe (np. Facebook). Została uruchomiona specjalna strona dedykowana kampanii www.predkosczabija.pl, na której będzie można znaleźć wszelkie informacje o bieżących działaniach w zakresie kampanii.
Od początku kampanii, czyli od 21 marca br., w stacjach radiowych jest emitowany 10-sekundowy spot o nazwie „GPS” . Emisja spotów została zaplanowana głównie w pasmach drive time, czyli w czasie, gdy najwięcej czasu spędzamy w samochodzie. Emisje w stacjach lokalnych zaplanowane zostały w dni powszednie, kiedy generowany jest głównie ruch do pracy i z pracy. Dni weekendowe, w które zdecydowanie rośnie liczba podróżujących, zaplanowane są w rozgłośniach ogólnopolskich – poranki w soboty oraz późniejsze popołudnia w niedziele. Kampania została zaplanowana w trzech stacjach ogólnopolskich: RMF FM, PR-3 i PR Euro w pakiecie euroTrójka, m.in. Polskie Radio, Radio Zet, RMF FM, Radio Eska, Agora sieć. Dodatkowo użyte będą pakiety stacji lokalnych, czyli Drapacz Chmur Plus, w których w skład wchodzi 98 stacji lokalnych oraz sieci RMF Maxxx, która wzmocni przekaz w młodszej części grupy docelowej.
Ministerstwo Infrastruktury