Bezpieczeństwo

Bądź widoczny na drodze!

Niemal 135 tysięcy opasek odblaskowych otrzymają Polacy w związku z akcjami Goodyear’a na rzecz polepszania bezpieczeństwa na polskich drogach. Wraz z najnowszym numerem tygodnika „Motor” (1 września br.) oraz 4 września br. z dziennikiem „Nowiny”, każdy z czytelników otrzyma odblaskową opaskę z logo Goodyeara, dzięki której będzie bardziej widoczny po zmierzchu.

źródło Goodyear

Specjalny prezent od firmy Goodyear to elementy akcji „Bądź widoczny na drodze” oraz „Bezpieczne drogi Podkarpacia”, które mają polepszyć widoczność pieszych i rowerzystów zwłaszcza po zmierzchu. W poprzednim numerze tygodnika „Motor” ukazał się raport na temat bezpieczeństwa pieszych w nocy, który pokazał ogromną skalę problemu. Co trzeci wypadek, do którego dochodzi na polskich drogach, to tzw. najechanie na pieszego. W 2007 roku aż 35% osób zginęło z tego powodu.

W konfrontacji z pojazdem, pieszy praktycznie nie ma szans, które dodatkowo maleją po zmroku, gdy staje się on gorzej widoczny. W najnowszym „Motorze” oprócz specjalnego prezentu, czytelnicy znajdą również informacje o tym jak nosić opaskę, by być widocznym dla kierowców nocą. Będą tam dane o tym jak opaska odblaskowa wpływa na bezpieczeństwo pieszego idącego nocą poboczem oraz w trakcie przechodzenia przez ulicę. Dodatkowo, podczas tegorocznego, XII Festynu Dębica-Dębicy, który odbędzie się 30 sierpnia 2008 roku w Dębicy, zostanie również rozdanych kilkaset opasek z logo Goodyeara.

„Goodyear, dzięki nowoczesnym technologiom oraz ponad stuletniemu doświadczeniu, od początku swojej działalności jest kojarzony z bezpieczeństwem. Cieszymy się, że możemy być partnerem akcji ‘Bądź widoczny na drodze!’ oraz 'Bezpieczne Drogi Podkarpacia’. Jestem przekonany, że przyniosą one wymierne efekty i zmaleje liczba wypadków, związanych ze słabą widocznością pieszych oraz rowerzystów na polskich drogach” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Goodyear Polska.

Jak pokazują statystyki słabo widoczni piesi są równie dużym zagrożeniem na polskich drogach jak piraci drogowi. Kierowcy jadący na światłach mijania w dobrych warunkach pogodowych, są w stanie dostrzec pieszego lub rowerzystę dopiero w odległości 40 metrów. Na tak krótkim odcinku kierujący pojazdem nie jest w stanie podjąć decyzji o hamowaniu, a następnie wyminąć pieszego. Dla porównania człowiek z opaska odblaskową jest widoczny już z odległości 100-150 m, nawet przy światłach mijania.

Współpraca Goodyeara z „Motorem” i „Nowinami” to kolejny element różnorodnych działań firmy na rzecz poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. W maju tego roku ruszył pierwszy w Polsce ogólnopolski program na rzecz bezpieczeństwa kierowców samochodów firmowych – www.defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe. Ideą programu jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i świadomości kierowców poprzez popularyzację zasad jazdy defensywnej (Defensive Driving) wśród kadry kierowniczej oraz pracowników firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, użytkujących samochody służbowe.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.