Akcja Prowadzę – jestem trzeźwy
Niebawem odbędzie się kulminacja największej w kraju kampanii społecznej „Prowadzę – jestem trzeźwy”, która organizowana jest przez ks. Piotra Brząkalika, Duszpasterza Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz Agencję Reklamową Business Consulting.
źródło trzezwosc.pl
Wyróżnikiem akcji jest charakterystyczny brelok z logo i hasłem kampanii
Jak co roku największe natężenie działań w ramach kampanii przypada w środku lata. Na ten moment organizatorzy przewidzieli wyjazd na ulice polskich miast ponad 150 autobusów i tramwajów z charakterystyczną tablicą rejestracyjną „trzeźwy” oraz zakrojoną na szeroką skalę kampanię billboardową.
Plakat wyłoniony został podczas ogólnopolskiego konkursu w ramach Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008. Jego autorem jest Przemysław Bukowski.
Równocześnie na anteny radiowe wchodzi najnowszy spot. W przygotowaniu jest spot filmowy, którego premiera przewidziana jest na jesień br.
Partnerami kampanii jest obecnie 29 urzędów miast i gmin z całej Polski, przewoźnicy (zakłady komunikacyjne), właściciele nośników reklamowych, szereg firm i instytucji.
Więcej informacji: www.trzezwosc.pl.
PRO zamiast ANTY
Od dziesięciu lat budujemy modę na trzeźwość naturalną, odważną, konsekwentną, cierpliwą i stanowczą. Nie jesteśmy przeciwko piciu alkoholu. Jesteśmy za trzeźwym stylem życia.
Choć hasła kolejnych edycji kampanii zmieniały się w poszczególnych latach, główna myśl pozostała taka sama. Zdecydowanie odcięliśmy się od kampanii społecznych pokazujących w drastyczny sposób konsekwencje nadużywania alkoholu. Nie chcemy szantażem psychicznym i strachem wymuszać określonych zachowań. Odwołujemy się do wolności człowieka i związanej z nią odpowiedzialności, do rozwagi, potrzeby szacunku i przynależności do grupy. Zachęcamy do budowania trzeźwość w sobie i wokół siebie.
Najbardziej cieszy nas olbrzymie poparcie społeczne, wiele ciepłych słów od znajomych i przyjaciół, tysiące maili od osób popierających kampanię , kolejni partnerzy gotowi wesprzeć nasze działania. To poparcie dostarcza nam satysfakcji i poczucia, że nasz praca przynosi wiele dobrego, że zmienia na lepsze całe rodziny i ich otoczenie.
Akcja będzie trwać tak długo, jak długo zechcą się ludzie w nią angażować. Kampania rozwija się i żyje swoim życiem. Myślę, że jej atutem jest spójność i dziesięcioletnia konsekwencja.
Ks. Piotr Brząkalik Duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej
———————————————————-
To nie program PR, to nasza misja
Wewnętrzne przekonanie skłoniło nas do współtworzenia kampanii promujących trzeźwość.
Dziesięć lat temu, kiedy zainicjowaliśmy program „Trzeźwość” nikt nie mówił o społecznej odpowiedzialności biznesu, programach PR i CSR. Po prostu uważaliśmy, że mając odpowiednie środki, możemy zrobić coś dobrego. Czuliśmy, że biznes powinien być etyczny, odpowiedzialny, służyć społeczeństwu. Nasze kampanie są próbą profesjonalnego wykorzystania jak najszerszej i jak największej ilości nośników reklamowych do promocji stylu, postawy, wartości, sposobu życia, jakim jest trzeźwość.
Dysponując licznymi kontaktami w branży reklamy staramy się pozyskać dla kampanii jak najwięcej partnerów. Przeprowadzamy co roku badania ankietowe kierowców, które są podstawą przygotowania strategii reklamowej. Równocześnie koordynujemy wszystkie działania, planujemy nośniki, zajmujemy się stroną organizacyjną i finansową.
Decyzja o corocznym zaangażowaniu, które przecież pochłania dużo energii, czasu i pieniędzy, nie jest elementem złożonego programu promocji firmy, ale wypływa z przekonań kadry zarządzającej oraz zespołu pracowników, którzy z pasją i poczuciem misji podejmują co roku wyzwanie „Trzeźwość”.
Dr Krzysztof Wilgus Business Consulting Sp. z o.o.