Automoc

Zmiany w Wojnie Północ-Południe

Celem konkursu jest wyłonienie najlepiej stylistycznie zmodyfikowanego samochodów z północy i południa Polski. Każdy uczestnik konkursu wypełnia zgłoszenie – Kartę Poborową, która umożliwia wybór kategorii, w której będzie startował.

W tym sezonie zmieniono nieco regulamin, przez co impreza ma być jeszcze bardziej atrakcyjna dla uczestników, jak również i widzów. Najważniejszą zmianą jest zupełnie inny system awansu do Wielkiego Finału. W nowym sezonie nie wystarczy już wygrać eliminacji, by otrzymać przepustkę na Ostatnie Starcie. Tym razem o składzie finalistów zadecydują „duże punkty” gromadzone podczas wszystkich imprez WPP. Zgadza się, żeby uzbierać uprawniającą do startu w Finale liczbę punktów, startować będzie można na każdej z eliminacji.

Z racji tej zmiany, znika problem startu samochodów spod kreski oznaczającej południe kraju, na imprezach odbywających się na północy. Tym razem cała Polska będzie miała szanse zobaczyć wszystkie samochody w każdym zakątku kraju. Oprócz odpowiedniej liczby punktów, warunkiem koniecznym do uzyskania kwalifikacji do Wielkiego Finału, będzie start w minimum dwóch imprezach cyklu. Ostatecznie, z każdej klasy zakwalifikuje się po 5 samochodów.

Wszyscy stający na podium podczas eliminacji będą nagradzani pucharami oraz nagrodami rzeczowymi, najlepszy samochód imprezy otrzyma bardzo atrakcyjne wyróżnienie specjalne. Kategorie oceny samochodów również nieco ewoluowały. Istotnym jest pojawienie sie składowej ” Ogólne wrażenie „. Wszak czasem bardzo dobre oceny poszczególnych elementów samochodu nie przekładają się na jego atrakcyjny wygląd ogólny.

Ubiegłoroczne kategorie ukazały kilka niedoskonałości dotychczasowego podziału. Tym razem, bazując na doświadczeniu zebranym w poprzedniej edycji, liczba klas uległa zwiększeniu, a same one również się zmieniły.

Sporo kontrowersji w ubiegłym sezonie wzbudzała kategoria German@Vag. W sezonie 2009 została ona rozbita na klasy Modern oraz Classic.

Rozwód z pozostałymi Azjatami wzięła Honda, która z racji totalnej dominacji w Wielkim Finale, otrzymała odrębną klasę. W Asian Others w 2009 roku walczyć wszystkie inne samochody produkowane w krajach azjatyckich.

Problematycznym okazało się porównywanie rat’ów ( których ilość absolutnie zaskoczyła organizatorów ), z błyszczącymi klasykami. Dlatego też oldtimery pozostają w kategorii Classic, szczury natomiast rozpadają się we własnej grupie.

Francuzi i Włosi przybili sztamę z resztą śródziemnomorskiej ekipy, tworząc wspólną klasę Mediterranean. Warto zaznaczyć, że Seat nadal oceniany będzie jako Vag&German.;

Zmianie uległ również kalendarz imprez. Wciąż czekamy na jego oficjalną wersję, nieoficjalna natomiast prezentuje się następująco :

1. X Tuningowisko – Wrocław -> CZERWIEC

2. III Summer Cars Party- Katowice -> CZERWIEC/LIPIEC

3. Speed Mania – Gdynia -> LIPIEC

4. XVI Moto Piknik – Olsztyn -> SIERPIEŃ

5. MTG Tuning Show – Gdańsk -> SIERPIEŃ/WRZESIEŃ

6. STS Tuning Show – Bydgoszcz -> WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK

Organizatorzy informują, że terminy, jak i miejsca imprez mogą ulec zmianie. Wojna Północ-Południe 2009 zakończy się Wielkim Finałem, który odbędzie się podczas targów MTMoto w Warszawie w dniach 24-25.10.2009. Będzie to na pewno niezapomniana impreza, którą zdecydowanie warto odwiedzić. Wszak to pierwsze w kraju targi motoryzacyjno – tuningowe, gdzie będzie można z bliska zobaczyć asortyment firm branżowych, dokonać upragnionych zakupów oraz zetknąć się z najlepiej zmodyfikowanymi samochodami z kraju.