Automoc

Szósta odsłona GTI

GTI uderza na rynek po raz 6 w historii tej wersji, której oznaczenie na stałe kojarzone jest przez kierowców z VW Golfem. Jak podaje Mototarget, aż 98,5 % Niemców oraz 93,2 % europejskich fanów motoryzacji automatycznie łączy te trzy litery z jednym z najbardziej popularnych Volkswagenów.

Nadwozie nowego GTI nawiązuje do najlepszych wzorów sprzed lat. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery „V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V. Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I.

Pod maską znalazła się 210-konna jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Już przy 1 700 obr./min. silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Po 6,9 sekundy Golf osiąga prędkość 100 km/h. Przejechanie 1 kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje z kolei 27,3 sekundy, a rozpędzenie się z 80 do 120 km/h na piątym biegu zaledwie 7,5 sekundy. Na ostatnim, szóstym przełożeniu czas przyspieszenia wydłuża się o 2 sekundy.

Dopiero przy 240 km/h opory jazdy równoważą moc napędu. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 7,3 l/100 km. Napęd przenoszony jest poprzez standardową, 6-biegową przekładnię manualną, a w opcji dostępna jest skrzynia DSG.

Szósta generacja VW Golfa GTI w produkcji seryjnej pojawi się wiosną 2009.

źródło Mototarget