Polsko-chiński następca Tarpana | terenowe | samochody
Niedziela, 28 Listopad 2021
Polsko-chiński następca Tarpana
Piątek, 10 Grudzień 2010 12:10
POL-MOT Warfama SA zawarła z chińską spółką HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO. LTD umowę importersko-dystrybucyjną dotyczącą samochodu Grand Tiger. Zgodnie z postanowieniami dobromiejska spółka została wyłącznym importerem, monterem, dystrybutorem i serwisantem współprodukowanego samochodu typu pickup na terenie Polski z prawem udzielania sublicencji. Strony ustaliły, że obszar umowy może zostać rozszerzony na pozostałe kraje Unii Europejskiej. Wartość tego kontraktu to 60 mln zł. Umowa została zawarta na trzy lata.

POL-MOT Warfama SA będzie sprzedawała montowane w lubelskim oddziale spółki pickupy począwszy od 1 stycznia 2011.

- Podpisanie tej umowy stało się możliwe m.in. dzięki zakupieniu przez spółkę części zakładów dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie - powiedział Karol Zarajczyk, wiceprezes dyrektor ds ekonomiczno finansowych POL-MOT Warfama SA.

- Dało nam to większe możliwości działania oraz przyspieszyło dalsze procesy decyzyjne. Dzięki podpisaniu umowy będziemy w stanie dostarczyć polskim rolnikom bardzo uniwersalny samochód, który w żaden sposób nie odbiega od standardów europejskich, w naprawdę dobrej cenie.
 

 
Grand Tiger będzie wyposażony w 170 konny silnik diesela D4CB o pojemności  2,5l oraz skrzynię biegów koreańskiej produkcji. Pickup ma podwójną, pięcioosobową kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła, a jego ładowność wynosi od 625 do 1025 kilogramów. Masa całkowita pojazdu to 2485 kg. Spalanie w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie zurzycie paliwa to 8,8 litra. Na wyposażeniu Grand Tiger znajdzie się klimatyzacja, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, elektrycznie otwierane szyby, aluminiowe felgi i lakier metalik.

11 marca 2009 roku Pol-Mot Warfama SA otrzymała świadectwo homologacji na samochód Grand Tiger. Jest to sukces inżynierów z Warfamy, którzy w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonali wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.
 

Uzyskana homologacja jest uznawana we wszystkich krajach świata, wystarczy złożyć odpowiednią dokumentację w języku kraju, na który  chce się uzyskać homologację i jest ona przyznawana automatycznie na podstawie przedłożonych  dokumentów, bez konieczności weryfikacji przeprowadzonych badań. Dodatkowo w celu poprawy zarówno bezpieczeństwa jazdy jak i komfortu użytkownika samochód do chwili obecnej był stale modyfikowany i wzbogacany o nowe elementy. Pick-up z Warfamy spełnia wszystkie przepisy przewidziane dla samochodów ciężarowych i w związku z tym nie jest obciążony podatkiem akcyzowym, a firmy mogą dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.



POL-MOT Warfama SA po raz pierwszy zaprezentowała Grand Tigera w trakcie Międzynarodowych Targów Wystawienniczych AGROTECH w Kielcach w 2009r. oraz podczas targów AGROSHOW w Bednarach w 2010r. Grand Tiger to samochód przeznaczony m.in. dla rolnictwa, sadownictwa, przedsiębiorstw komunalnych oraz wszelkiego rodzaju firm usługowych. Auto bardzo dobrze sprawdza się zarówno w trudnych warunkach polowych jak i warunkach miejskich, jako samochód do przewozu większych ładunków o nietypowych gabarytach.
 

POL-MOT Warfama SA to jeden z największych polskich producentów sprzętu dla rolnictwa oraz jedyna spółka z branży maszyn i urządzeń rolniczych, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka posiada zakład produkcyjny w Dobrym Mieście k. Olsztyna oraz trzy oddziały w Biedaszkach Małych k. Kętrzyna, Opalenicy i Lublinie. Specjalizuje się w produkcji pras zwijających, owijarek, rozrzutników obornika, przyczep, ładowaczy czołowych TUR, ładowaczy zaczepianych i zawieszanych tylnych oraz ciągników rolniczych. Bogata oferta spółki została poszerzona o linię technologiczną do produkcji ekologicznych brykietów, która w chwili obecnej jest najbardziej wydajną tego typu linią na rynku krajowym.
 
Warfama
 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.