Testy samochodów elektrycznych | eko-aktualnosci | ekologia
Wtorek, 26 Maj 2020
Testy samochodów elektrycznych
Brystyjskie Konsorcjum CABLED przedstawiło rapory użytkowania 25 pojazdów Mitsubishi i-MiEV (ang. Mitsubishi innovative Electric Vehicles) w pierwszym kwartale 2010.
 
W ramach projektu, konsorcjum CABLED (ang. Coventry and Birmingham Low Emission Vehicle Demonstrators) przetestuje 110 pojazdów. Jest to część wartego 25 milionów funtów konkursu Technology Strategy Board’s Ultra Low Carbon Vehicle Demonstrator. Poniżej wyszczególniono niektóre z najważniejszych wniosków zawartych w raporcie:

Odległości -

- Osoby testujące pojazdy elektryczne użytkują je w ten sam sposób co typowi brytyjscy kierowcy – większość pokonywanych jednorazowo tras nie przekracza 8 kilometrów (przy takich odległościach rozgrzewający się, konwencjonalny silnik samochodowy emituje najwięcej zanieczyszczeń, a katalizator wykazuje najniższą wydajność).

- Średni dzienny przebieg to 37 kilometrów (zasięg i-MiEV wynosi 128 kilometrów, co oznacza, iż pojazd bez problemu spełnia swe zadania transportowe).

Kierowcy -

- Kierowcy wykorzystują pełny zakres szybkości pojazdu i, jeśli jest to konieczne, na drogach szybkiego ruchu swobodnie podróżują z prędkością autostradową.

- Pojazdy były użytkowane w pełnym zakresie temperatur, aż do minus 10 stopni Celsjusza w okresie zimowym. Użytkowanie pojazdów zmniejszyło się przy niskich temperaturach, ale wynikało to raczej z ogólnego zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego w trudnych warunkach zimowych, gdy kierowcy decydują się wyjechać na drogi tylko jeśli jest to absolutnie konieczne.

Zużycie energii i ładowanie -

- Pojazdy spędzają 97% czasu na parkingu, głównie w nocy oraz w porach godzin lekcyjnych w szkołach, co oznacza długie przerwy w użytkowaniu pozwalające na naładowanie akumulatorów podczas pobytu w domu lub pracy.

- Chociaż pojazdy zużywają jedynie energię elektryczną potrzebną do naładowania akumulatorów, pozostawiano je podłączone w ponad 20% czasu, a zdarzało się, że był to jednorazowo okres nawet kilku dni.

Kierowane przez inżynieryjną firmę konsultingową Arup, CABLED jest największym konsorcjum w grupie ośmiu brytyjskich konsorcjów, które biorą udział w wartym 25 milionów konkursie Technology Strategy Board’s Ultra Low Carbon Vehicle Demonstrator. Jednocześnie CABLED jako pierwsze konsorcjum rozpoczęło testowanie pojazdów. Dane z testów zbierane są i analizowane na Uniwersytecie Aston. Od samego początku konsorcjum CABLED działało przy wsparciu agencji rozwoju regionalnego Advantage West Midlands, która zainwestowała w projekt 2,5 miliona funtów, zapewniając tym samym uczestnictwo przedstawiciela regionu w konkursie.

Andrew Everett, główny technolog w Low Carbon Vehicles ds. organizacji, nadzoru i finansowania projektu oraz członek Technology Strategy Board powiedział, że „to bardzo dobrze, iż uzyskujemy dane z testów pojazdów demonstracyjnych, bo rezultaty projektu CABLED są bardzo pozytywne. Pozostałe siedem konsorcjów również będzie gromadzić podobne dane przy pomocy komputerów umieszczonych w około 340 pojazdach testowych. Otrzymane informacje zostaną porównane i opublikowane przez Technology Strategy Board w ramach koncepcji rozwojowej Open Innovation. Wyniki badań i porównań będą ogólnie dostępne. Główne cele takiej polityki to przyśpieszenie postępu w dziedzinie pojazdów o niskiej emisji dwutlenku węgla oraz zaprezentowanie brytyjskich działań na rzecz rozwoju motoryzacyjnych technologii niskowęglowych”.
 

 
Neil Butcher z firmy Arup, kierownik projektu konsorcjum CABLED, powiedział, iż „pojazdy da się szybko i łatwo podpiąć do sieci i można zaobserwować, iż ich użytkownicy wyrabiają w sobie taki nawyk, nawet jeśli akumulatory pojazdu są praktycznie całkowicie naładowane. Dzięki temu na początku dnia pojazdy są z reguły w pełni doładowane. Przy masowym użytkowaniu pojazdów elektrycznych należy dokładnie przemyśleć strategię taryfową opłat za energię elektryczną, tak aby promowane było doładowywanie nocne, a sieć nie była nadmiernie przeciążana”.

Brian Price, z Uniwersytetu Aston stwierdza, iż „zbieranie danych o realnym użytkowaniu pojazdów elektrycznych (EV) przy pomocy namierzania satelitarnego oraz analiza tych danych miała kluczowe znaczenie w określeniu prawdziwego zapotrzebowania oraz wymogów, jakie zdaniem klientów muszą spełniać te pojazdy. Dane dotyczące tras przejazdu już pokazują, że obecna generacja pojazdów ultra niskoemisyjnych jest tania w użytkowaniu i oferuje prędkości, łatwość obsługi oraz dzienny zasięg porównywalny z tradycyjnymi samochodami z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zużywając przy tym mniej niż 30% energii całkowitej w codziennym użytku. Kolejny etap badań umożliwi nam zaplanowanie optymalnego rozmieszczenia stacji doładowujących, co pozwoli na dalsze zwiększenie zasięgu i poprawi komfort użytkowania pojazdów elektrycznych”.
 

Lance Bradley, dyrektor zarządzający w firmie Mitsubishi Motors zauważa, iż „i-MiEV znakomicie sprawdza się w rzeczywistych warunkach drogowych. Co ciekawe, brytyjscy kierowcy testujący pojazdy nie zdradzają specjalnych obaw co do jego zasięgu i użytkują przydzielone im pojazdy testowe w taki sam sposób w jaki użytkowaliby swoje normalne samochody. Ogólnie rzecz ujmując, są to bardzo dobre wieści dla Mitsubishi i dla przyszłości pojazdów elektrycznych na Wyspach. Uzasadnia to również wizję firmy Mitsubishi Motors by przewodzić procesowi badawczemu, projektowemu i produkcyjnemu pojazdów elektrycznych”.

Kierowcy wybrani do sprawdzenia Mitsubishi i-MiEV oraz 85 pozostałych pojazdów testowych konsorcjum zostali wyselekcjonowani przez pracowników Uniwersytetu w Coventry. Pięciu innych producentów z branży motoryzacyjnej związanych z projektem CABLED udostępni swoje samochody w 2010 roku. Będą to m.in. Mercedes Benz/Smart, Tata, Jaguar/Land Rover, LTI oraz Microcab Industries.
 

O badaniach
 
Każdy pojazd biorący udział w projekcie wyposażony będzie w moduł GPS oraz urządzenie rejestrujące dane, które zaprojektowała i zainstalowała firma RDM Automotive z siedzibą w Coventry. Urządzenia rejestrujące zapisują użycie i położenie każdego pojazdu oraz zwyczaje dotyczące jego ładowania.

Dane te pozwalają uzyskać określone wyniki badań:
* Częstotliwość użytkowania poszczególnych przejazdów
* Długość oraz czas trwania przejazdów
* Datę i czas przejazdów
* Ilość energii elektrycznej zużytej podczas każdego przejazdu
* Czas trwania oraz ilość energii przesłanej podczas ładowania
* Temperaturę zewnętrzną
* Miejsce ładowania/parkowania pojazdu, tzn. dom, praca, miejsce publiczne itd.
* Średnią prędkość przejazdu
 
Mitsubishi
 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.