Nissan GTR w Polsce | aktualnosci | aktualnosci
Czwartek, 24 Wrzesień 2020
Nissan GTR w Polsce
Poniedziałek, 26 Październik 2009 00:00

Od niedawna, zaledwie kilku tygodni, na polskich drogach pojawiają się Nissany GTR, wyjeżdżające z polskich salonów samochodowych. Ze względu na nieprzeciętność tych aut, są one sprzedawane tylko w dwóch, specjalnie przystosowanych salonach Nissan High Performance Center, w Krakowie oraz Warszawie. Należy tu  przypomnieć, że realizowane teraz zamówienia składane były już półtora roku temu.


Nissan High Performance Center (NHPC) to status salonu Nissana, który musi spełniać różne rygorystyczne kryteria i wymagania, w tym w zakresie zadowolenia klientów, wydzielenia w salonie zupełnie odrębnego miejsca ekspozycyjnego oraz posiadanie zaawansowanego sprzętu niezbędnego do diagnostyki i serwisowania aut. Do tego obsługą zajmują się wybrani spośród najlepszych, specjalnie przeszkoleni pracownicy – sprzedawcy, doradca serwisowy i blacharski oraz mechanik.

 

 



Nie można też zapominać, że nabywcy Nissana GT-R to osoby wyjątkowo zafascynowane motoryzacją, z którymi rozmowa na temat parametrów technicznych auta i o jego kultowym poprzedniku, jakim był Nissan Skyline, to wielka przyjemność – mówi Marek Jansohn, koordynator krakowskiego Nissan High Performance Center. Spośród sprzedanych w Krakowie przy Jasnogórskiej siedmiu GT-R’ów, aż sześć to droższa, kosztująca 423 tysiące złotych wersja Black Edition. Zapytany o to kim są nabywcy sportowego Nissana Marek Jansohn odpowiada: Sympatyczni ludzie, którzy odnieśli sukces w biznesie i traktują ten samochód jako nagrodę w życiu.

 


    
Nissan GT-R to dwudrzwiowe coupé, które zasłynęło bijąc nieoficjalny rekord okrążenia toru Nürburgring (z czasem 7’26”07). Silnik o mocy 485KM, który został stworzony specjalnie dla tego modelu to 3,8-litrowa widlasta „szóstka”, doładowana dwiema turbosprężarkami IHI. 485 KM mocy jednostka wytwarza przy 6400 obrotach na minutę, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 588 Nm dostępny jest w zakresie od 3200 do 5200 obr/min.

 

 

 

Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła i automatycznie rozdzielany poprzez zaawansowany układ ATTESA E-TS, który zmienia proporcje rozkładu siły napędowej w zakresie od 100 do 50% na tylną oś. Jednym z elementów układu jest czujnik stopnia odchylenia kierunkowego, który sprawdza kąt skrętu kół i porównuje go z rzeczywistym odchyleniem samochodu. Z przednim i tylnym mechanizmem różnicowym współpracuje system kontroli dynamiki VDC-R. Elektronicznie regulowane amortyzatory (Bilstein DampTronic) pozwalają na wybór jednego z trzech trybów zawieszenia – Comfort, Sport i R (Race).

 

 

Wydajność układu hamulcowego Brembo gwarantują wentylowane, perforowane tarcze o średnicy 380 mm każda wraz z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.

 

źródło Mototarget, Nissan

 

   

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.